Ha egy cég nem megfelelően színvonalas termékeket vagy szolgáltatásokat kínál, az előbb-utóbb meghozza a negatív hatásait. A minőségirányítási rendszer (MIR) megfelelő alapot biztosít egy vállalat számára, hogy termékei és szolgáltatásai megfelelhessenek a vevői elvárásoknak. A vevői elégedettség növelését elősegíti a rendszer működtetése által a teljesítmény fokozásával és fenntartható fejlődés irányába tett kezdeményezésekkel. A denkstatt.eu portálon megismerhető cég munkatársai az ISO 9001:2015 szabvány szerinti minőségirányítási rendszer bevezetésén túl, vállalják a minőségirányítási rendszerrel kapcsolatos tanácsadást is.
Ezért érdemes hozzájuk fordulni, de ugyanakkor tudni kell, hogy az autóipari cégekre vonatkozó, az ISO 9001:2015 szabványra épülő IATF 16949:2016 szabvány szerinti MIR rendszer bevezetése szintén igényelhető tőlük. De lássuk, hogy melyek az ISO 9001 minőségirányítási rendszer előnyei! Először is, a szabvány nemzetközi elfogadottságnak örvend, emiatt erősödik a vevői bizalom és megjelenik a vásárlói elvárásoknak való megfelelés igénye a szervezet minden szintjén.
A PDCA elvnek megfelelően, folyamatosan javul a termékek minősége, a szolgáltatások színvonala tervszerű fejlesztési ciklusban. Továbbá, megvalósul a folyamatok felülvizsgálata, illetve optimalizálása. Folyamatosan közelebb kerül a vevői igényekhez a termékminőség és a szolgáltatások színvonalának meghatározása. Ezeken kívül, fejlesztésre kerülnek a folyamatok, megtörténik a minőségirányítási ügymenetek dokumentálása.
Gyakorlatilag megvalósul egy vevőközpontú szemlélet, így pedig hatékonyabbá válik a belső és külső kommunikáció egyaránt. Minden munkatárs előtt egyértelművé válik a feladatok, felelősségek meghatározása. A szervezeti struktúra is átláthatóbbá válik. Fontos tudnivaló, hogy az ISO 9001:2015 belső auditok segítségével folyamatosan felülvizsgálásra kerül a megfelelőség. Az említett weboldalon megtudhatjuk, hogy melyek a MIR kiépítésének főbb pontjai és sok hasznos információt elolvashatunk a rendszerről.