Ahogy a szolgáltatások, vásárlások, ügyintézés egyre inkább átkerül az online térbe, a világháló jelentősége is folyamatosan növekszik. Ezzel párhuzamosan, a keresőoptimalizálás stratégia fontossága is nagyobb hangsúlyt kap. Napjainkban az információszerzés, megrendelések többnyire az interneten történnek, ezért egyre többen fordulnak profi céghez a weboldaluk fejlesztése érdekében.
A SEO többről szól, mint előkelő pozíciót elérni a Google listáján. A sokoldalú és naprakész ismeretek mellett, fontos szerep jut a tartalomkészítésnek és az influencer marketingnek is. Figyelembe véve a weboldal kiinduló állapotát és kitűzött céljait, a szakemberek hangsúlyt fektetnek a tartalommarketingre.
Ebben lényeges szerep jut az influencereknek, ám elengedhetetlen a megfelelő célcsoport elérése, mind a terméket, mind a szolgáltatást illetően. A keresőoptimalizálás stratégia szempontjából kiemelt fontossággal bírnak az egyértelmű információkat közlő írások. Keresettebb honlapok azok, amelyek figyelnek a felhasználók igényeire.