A technikai világ rendkívül kiszámíthatatlan, hiszen annyi újdonság születik nap mint nap, hogy ember legyen, aki bírja tartani a tempót a tudomány fejleményeivel. A keresőoptimalizálás mobilra szintén jellemző példa a gyors változásra, hiszen míg néhány éve elképzelhetetlen volt ezen dolog iránt az igény, ma már az a furcsa, ha ennek hiányában valósul meg a potenciális fejlődés.
Azt ugyanis minden online világban működő kereskedőnek tudnia kell, hogy létezik az asztali gépek, valamint a mobilok világa, a kettő pedig sokszor egyáltalán nem megkülönböztethető. A keresőoptimalizálás mobilra azért lett alapkövetelmény, mert aki ezt az irányt negálja, nem veszi figyelembe, hogy akarva-akaratlan lemarad a kereskedelem tortájának egy nagy szeletéről.
Egyértelmű, hogy a fejlesztők, webes felületet kezelők és készítők életét nem teszi könnyebbé a tény, hogy a keresőoptimalizálás mobilra is meg kell történjen, de ezzel előbb-utóbb szembe kell nézni és számolni kell vele, ha eredményeket akarunk elérni.
Tulajdonképpen minden szakmára igaz, hogy el lehet végezni professzionális, képzett emberként, de akár úgy is, hogy önképzés útján, mondhatni autodidakta módon sajátítja el az ember az ismereteket. A keresőoptimalizálás sem lesz kivétel ilyen értelemben, habár ha jobban belegondolunk, egy kicsit azért mégis különleges.
Különleges azért, mert ebben a területben formális képzés nem igazán létezik egyelőre, legalábbis nem a vidékünkön, talán Amerikában vagy más angolszász területeken jellemző a dolog. A keresőoptimalizálás rendkívül új tudományterület tehát, sőt, az is kétséges, hogy mennyire tekinthető informálisnak, illetve tudományosnak.
A formális képzés tehát mondhatni kizárható, ezen témában marad az önképzés, de ezzel nincs semmi gond, sőt, mondhatni a demokrácia elvei tökéletesen érvényesülnek, hiszen mindenki a saját önszorgalma alapján összecsipegetheti magának az információkat. Mindenki annyit hoz ki a témából, amennyit tud, szeretne vagy akar, ez pedig önmagában véve nagyszerű.