A webáruházak nagyon elterjedtek napjainkban. Ma már nem az a kérdés, hogy bizonyos vállalkozások rendelkeznek webshoppal, vagy sem, hanem inkább az, hogy a meglévő webshopok mennyire működnek jól, mekkora jövedelmet generálnak.
A webáruház tulajdonosok sokszor szembesülnek olyan kihívásokkal, mint a meglévő forgalom fellendítése, vagy a csökkenő tendenciát mutató forgalom javítása. Ezek nagyon fontos problémák, amelyeket időben orvosolni kell, ám nem mindig egyértelmű, hogy milyen módszerrel. Ezért vált szükségessé a webáruház tanácsadás, amely a webáruház készítéssel kapcsolatos technikai megoldások mellett a meglévő webshopok működtetésével, fejlesztésével, marketingjével kapcsolatos szakmai tanácsadást is magába foglalja.
Ezen a területen nagyon fontos a tanácsadók felkészültsége, szakmai tapasztalata, ugyanis a hasonlóságok ellenére minden webáruház egyedi és ennek megfelelően sajátos beavatkozási módszereket igényel. A webáruház tanácsadás fő célja, hogy a vásárlók számára gördülékeny online vásárlási élményt biztosítson és ezáltal sikeres webshopok működtetéséhez járuljon hozzá. Webshopok esetében a siker a forgalom elvárt szintnek való megfelelését, vagy növekedését jelenti. Ehhez nem minden esetben szükséges a látványos erőfeszítés. Sokszor néhány apró, ám kritikus területen történő beavatkozás, vagy áttervezés elegendő a hatékony eredményhez.
Alapvető forgalomnövelő technika webáruházak esetében például a webáruház felújítása, keresőoptimalizálás, hírlevél, meglévő marketing technikák kiegészítése, különféle javaslatok a webáruház üzemeltetésére, vagy akár az egyszerűnek tűnő Facebook hirdetések megtervezése és alkalmazása. A webáruház tanácsadás szakemberei ilyen és ehhez hasonló technikákkal sikeresebbé tudják tenni a webáruházakat és ezáltal a vállalkozásokat.